A felnőttképzési tevékenység folytatására vonatkozó engedélyszámmal rendelkező felnőttképzőnek a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II. 7.) korm. rendeletének értelmében 23. § (3) felnőttképzési tevékenység minőségének biztosítása érdekében minőségirányítási rendszert kell fenntartania, melyek a rendszer részeként működő, különböző alapelvek – úgy, mint intézményi önértékelés, résztvevői elégedettségmérés és a panaszkezelés – betartása mellett teljesülhet.

Intézményi önértékelés

Az önértékelési eljárásba bevonásra kerülnek az intézmény vezetői (ügyvezető, szakmai vezető), és a képzési szolgáltatás területén dolgozók is. Az összesített adatokból és azok többszöri megismétlése által kimutatható trendekből reálisan értékelhető az intézmény helyzete. Az elemzés során megvizsgált dokumentumok (önértékelő kérdőívek, panaszkezelési űrlapok, elégedettségi kérdőívek stb.) segítségével kimutathatóak a felnőttképző intézményünk erősségei, illetve javítandó területei. A javítandó területeknél a prioritások figyelembevételével a szükséges fejlesztések megvalósítására tett javaslatok rögzítésére, és az újabb minőségi célok realizálására az éves vezetőségi átvizsgálás során kerül sor.

Az önértékelési összegzés kapcsán hangsúlyos fókuszban van

  • a vezetők és munkatársak szerepvállalásának mértéke az intézmény  célkitűzéseinek megvalósításában;
  • a vezetők és munkatársak szakmai feladatokkal-, oktatás területén kapott lehetőségekkel-, intézményi szolgáltatói, képzési tevékenységgel kapcsolatos elégedettsége;
  • a vezetés szerepe a minőségi kultúra fejlesztésében;
  • az intézmény szakmai és partneri kapcsolatainak minősége;
  • az intézmény képzési tevékenységének minősége;
  • az intézmény képzési tevékenységének minősége a tartalomfejlesztés és módszertani megújulás szempontjából;
  • az intézmény képzési tevékenységének eredményessége;
  • az intézmény célkitűzéseinek, stratégiájának meghatározása.

A minőségirányítási rendszer működtetése során keletkezett eltéréseket, ill. azok ismételt előfordulásainak megakadályozását megelőző tevékenységek alkalmazásával védjük ki, melynek eljárásrendjét a Minőségirányítási Rendszerünk rögzíti.

Résztvevői elégedettségmérés

Nekünk nagyon fontos résztvevőink elégedettsége.

A minőségirányításunk részeként képzéseink végén egy „Felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó elégedettségmérő” tesztkitöltő lapon felmérjük szerződött résztvevőink véleményét.

Tőlünk függetlenül, a felnőttképzési államigazgatási szerv az adatszolgáltatási rendszerén keresztül a képzésben részt vevő által jelentkezéskor megadott e-mail címre automatikus üzenetben is bekéri a képzést elvégző véleményét egy online kitölthető teszt formájában.

A két kérdéssor különböző. Mindkét rendszerben a válaszok anonim módon rögzülnek, és a minőségi szolgáltatás érvényesítését segítik tevékenységeink során.

PANASZKEZELÉS

Euro Consult Bt.

Székhely: 5600 Békéscsaba, Kinizsi utca 1/2. I. emelet 5.

Panaszügyintézés helye: 5600 Békéscsaba, Kinizsi utca 1/2. I. emelet 5.

Ügyfélszolgálat levelezési címe: 5600 Békéscsaba, Kinizsi utca 1/2. I. emelet 5.

Ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: euroconsult@euro-consult.hu

Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: +36 20 493-1393

Különösen kiemelten figyelünk a képzési szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos vevői/megrendelői panaszok kezelésére. A képzéseink folyamatainak valamennyi fázisában a panaszok okainak megszüntetésére törekszünk. Panaszokat szóban vagy írásban fogadunk az alábbi szabályok betartása mentén:

Személyesen tett panasz kezelése:

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és a panasz irányultságát tekintve azonnal orvosolni igyekszünk. Ha a panaszos a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról a 1997. évi CLV. fogyasztóvédelmi törvény előírása szerint jegyzőkönyvet (Minőségirányítási Rendszerünk részét képező panaszkezelési űrlapot) veszünk fel. Ennek egy másolati példányát a panaszos megkapja. A panaszról az űrlapon felvett adatok a fogyasztóvédelmi törvény által kötelezően előírt elemek, a törvény értelmében ezek megadásának hiányában nem áll módunkban panaszkezelési eljárást lefolytatni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával vagy írásban közölt szóbeli panasz kezelése:

Panaszt írásban kétféle módon fogadunk:

  • Postán vagy e-mailen érkező olvashatóan kitöltött és aláírt Panaszfelvételi lap formájában.
  • Online Panaszfelvételi űrlap kitöltésével. 

A panasztételre – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül – a szabályozások szerint – írásban reagálunk. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg.

A panaszfelvételi és a panaszkezelési űrlapot, valamint a válasz másolati példányát öt évig őrizzük és az ellenőrző hatóság kérésére is csak eddig az ideig áll  módunkban kiadni.

A panasz elutasítása esetén írásban tájékoztatjuk a panaszost arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Képző intézményünk a résztvevői jogvita rendezése érdekében a békéltető testületi eljárást igénybe veszi és a szerződésben nem szabályozott kérdésekben a peres eljáráson kívüli megegyezésre törekszik.

A panasz elutasítása esetén a panaszos a saját lakóhelye vagy érvényben lévő tartózkodási helye szerint illetékes hatósághoz vagy békéltető testülethez fordulhat.

Bővebb tájékoztatás és a testületek elérhetőségei:

Békéltető Testületek
Magyar Kereskedelmi és Iparkamara